Dnia 16 marca 2016 r. w naszej szkole odbyło się spotkanie z przedstawicielami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej poświęcone wykorzystaniu gier planszowych  w procesie edukacyjnym. Podkreślano, że podczas wspólnego grania dzieci: nawiązują relacje społeczne, uczą się współdziałania i przestrzegania określonych reguł oraz wyrażania emocji, konfrontują się z uczuciem przegranej i próbują panować nad złością, a czasem i frustracją.

Poza tym gry dydaktyczne sprzyjają opanowaniu określonej wiedzy, zdobyciu pożądanych umiejętności. Jeśli nauka odbywa się z wykorzystaniem gier planszowych, jest dla uczniów atrakcyjniejsza, są bardziej zaangażowani i zainteresowani zajęciami, szybciej też uczą się nowych treści. W ramach kontynuacji  tego tematu, 11 kwietnia odbyło się kolejne spotkanie, w którym uczestniczyli chętni rodzice wraz ze swoimi pociechami, aby wspólnie spędzić czas na dobrej zabawie. Inicjatorem akcji była pani Karolina Binkowska - pedagog szkolny. Następnego dnia uczniowie klasy VI tworzyli gry planszowe związane z omawianą przez nich na lekcjach języka polskiego lekturą Juliusza Verne′a "W osiemdziesiąt dni dookoła świata".